Wat is nu echt noodzakelijk volgens Google?

Wat is nu echt noodzakelijk volgens Google?

Top 7 positiesignalen: wat is er WERKELIJK in 2019? Breng uw strategie voor contentoptimalisatie naar het volgende niveau.

 

2. Maak uw site mobielvriendelijk

Weet je nog wanneer een mobiele versie van je website, gehost op m.URL.nl, het aanbevolen was om te doen? Hoewel het u niet altijd kwaad zal doen, zijn er meer websites die deze methode van de mobiele website verlaten en in plaats daarvan reageren op het ontwikkelen van responsieve websites. Hoewel Google heeft aangegeven dat ze niet publiekelijk de voorkeur geven aan een bepaalde manier om mobiele websites te gebruiken (of het nu gaat om responsieve, dynamische of afzonderlijke URL's) als het gaat om rankings, is een responsieve website hun aanbevolen formaat.

Google heeft verklaard dat responsief ontwerp helpt hun 'algoritmen' nauwkeurig index-eigenschappen aan de pagina toe te wijzen in plaats van dat ze het bestaan ​​van overeenkomstige desktop / mobiele pagina's moeten signaleren. '

In het tijdperk van de mobiel-eerste index is uw mobiele website het levensbloed van uw bestaan ​​in de SERP's. Om in leven te blijven, volgt u de richtlijnen van Google en zorgt u ervoor dat uw inhoud identiek overeenkomt op uw desktop en mobiel.

Wanneer u het voor een zoekmachine eenvoudiger kunt maken om de resultaten te verbeteren, doe het dan!


3. Maak een beveiligde website (HTTPS)

Bijna een jaar geleden schreef Dr. Pete J. Meyers dat 30 procent van de resultaten van pagina 1 van Google HTTPS gebruikte.

Hoewel u niet hoeft over te schakelen naar HTTPS, hoeft uw website niet noodzakelijkerwijs schade te ondervinden, maar Google heeft in 2014 voor het eerst HTTPS aangekondigd als een ranglijstsignaal. In 2017 kondigde Google aan dat zijn Chrome-browser (die 45 procent van ons gebruikt) sites zou gaan markeren als 'niet veilig' in de URL-balk als ze geen HTTPS zijn. En na hun laatste aankondiging van de waarschuwing zou je een stijging van de bounce harken kunnen zien als je de overgang niet maakt.

 

4. Verbeter uw gebruikerservaring

Gebruikerservaring (UX) heeft een impact op SEO. Als u niet aan UX denkt, komt uw website terecht in de prullenbak naast het tv-diner en papperige erwten. In feite houdt 38 procent van de mensen op te gaan met een website als de inhoud en lay-out onaantrekkelijk is. Main Street Host, een digitaal marketingbureau, zag 66 procent meer paginabezoeken naar de pagina's over hun procureurprofielen door de inhoud bij te werken en de call-to-action-knoppen te optimaliseren. En Ezoic zag 186 procent meer inkomsten per 1000 bezoekers na het maken van een betere UX.

Het ontwerpen van een gebruikerservaring die mooi aansluit bij uw SEO is essentieel als u wilt slagen in de SERP's. Het is hetzelfde als kiezen voor welk Backstreet Boys-nummer je karaoke wilt zingen. Zelfs als de uitvoering goed is, als het liedje uit is, zal niemand met jou meezingen.

Sitearchitectuur is een gerelateerd onderdeel van gebruikerservaring en heeft een aanzienlijke impact op SEO.

John Doherty van Credo beweert: "Een van de grootste veranderingen die ik kan maken, is het repareren van hun site-architectuur."

Hij gaat verder met het bespreken van een website waarbij hij de URL's van een tagpagina naar een subcategoriepagina heeft geschakeld om hoger in de sitearchitectuur te linken. Hij was in staat om organische sessies met 74 procent te verhogen en pagina's per sessie met 41 procent.

Kort gezegd, uw websites moeten gemakkelijk te gebruiken zijn. Alle pagina's en navigatie moeten zo eenvoudig mogelijk worden ingedeeld.

Het zou een gebruiker slechts drie of vier klikken nodig hebben om een ​​pagina op een website te vinden. Hoewel dit niet altijd mogelijk is voor grote sites, zijn er manieren om gebruikers te helpen pagina's intern te doorzoeken en te vinden, zodat ze kunnen vinden wat ze nodig hebben.

 

5. Optimaliseer uw paginasnelheid

Ten slotte is de paginasnelheid officieel nu een Google-rankingfactor voor mobiel. Met de mobiel-eerste index van Google die ook dit jaar en het laatst langzaam uitrolt, blijft mobiel de nieuwe voorkeur van Google. Hoe langzamer uw sites worden geladen, hoe meer bezoekers en inkomsten u verliest.

Voor Amazon zou slechts één seconde $ 1,6 miljard aan omzet per jaar kunnen kosten. En, The Telegraph, een Britse publicatie, ontdekte dat een vertraging van vier seconden de pageviews verminderde met 11.02 procent.

Waarom dat risico nemen?

Snellere laadpagina's leiden tot een betere algemene websitebeleving, vandaar dat Google een mobiele rankingfactor gaat maken.

 

6. Beheer uw on-page optimalisatie

Nauw gerelateerd aan gebruikerservaring is de on-page optimalisatie, die zich bezighoudt met de technische "achter de schermen" componenten van SEO. Deze facetten bestaan ​​al jaren en hebben nog steeds een grote invloed op de zichtbaarheid van uw website en de positie van uw website voor uw doelzoekwoorden. Mockingbird zag 62 procent meer organisch verkeer door alleen H1-tags bij te werken. En, Brand New Copy verhoogde het organische verkeer met 48 procent door metagegevens en interne koppelingsstructuur op te schonen.

De moeite waard? Ik denk het.

Door uw website te optimaliseren, kunt u uw bestaande inhoud van hoge kwaliteit sneller laten vinden door zoekmachines en gebruikers.

Hoe dan ook, ik raad niet aan om al je bestaande beschrijvingen volledig te herschrijven. Google haalt soms inhoud van de pagina en voegt deze dynamisch in als de beschrijving in SERP's wanneer deze beter overeenkomt met de zoekopdracht van de gebruiker.

7. Verdien relevante en gezaghebbende backlinks

Links blijven een van de leidende SEO-componenten als u in 2019 goed wilt scoren.

Negeer degenen die zeggen dat je succes kunt behalen zonder backlinks. Hoewel sommige sites deze minder hebben, zou het gek zijn om deze krachtige linkbuilding-strategieën niet na te streven:

Hoewel backlinks hun waarde de komende decennia kunnen verliezen, zijn ze nog steeds een actief classificatiesignaal.

By EJPS